Außenansicht der oberen Stockwerke der Executive Academy

Speaker Series at the Department of Strategy and Innovation | Balázs KOVÁCS

24. April 2019

Das IfSTO möchte Sie herzlich einladen zum Vortrag von Professor Balázs KOVÁCS (Yale School of Management) Thema: On Categories and Search: Micro-level evidence from patent examiners

Abstract (short):

This paper argues that categories provide a conceptual map for search. I develop a theory of category-based search and test the theory on a unique, minute-by-minute dataset of search logs of 3,442 patent examiners searching for relevant prior art. The data comprises of more than 18,000 query sessions and 0.6 million unique queries. I show that examiners are more likely to use category-based (vs keyword based) search if the focal category is high contrast. I also find that examiners are less likely to use category-based search for boundary-spanning innovations, i.e., innovations that draw on a wide set of knowledge.

Zeit: Dienstag, 7. Mai 2019 von 14:00 bis 15:30 Uhr

Ort: University of Vienna, Meeting Room 4.313 (4th floor), Oskar-Morgenstern-Platz 1, 1090 Wien

Updates auf: https://www.wu.ac.at/ifsto/seminar-series/

Um Voranmeldung wird gebeten bei Karoline Eadie (karoline.eadie@univie.ac.at) bis 26. April 2019.

Die Vortragsreihe wird gemeinsam vom Institut für Strategie, Technologie und Organisation (Christopher Lettl) und der Strategic Management Subject Area der Universität Wien (Markus Reitzig) ausgerichtet. Die Reihe adressiert Themen an der Schnittstelle zwischen Strategie, Technologie, Innovation und Organization Design. Ziel der Reihe ist die Ermöglichung eines Forschungsdialogs innerhalb des Departments und zwischen Departments sowie der Aufbau von Netzwerken zu renommierten Forscherinnen und Forschern außerhalb der WU. Auf http://www.wu.ac.at/ifsto/speaker-series/ finden sich aktuelle Informationen zu den kommenden Vorträgen. Die Reihe ist Teil des FORSCHUNGSPROGRAMMS OPEN INNOVATION am Institut für Strategie, Technologie und Organisation.

Wir freuen uns sehr auf Ihr Kommen!