Institute for Marketing & Consumer ResearchRSS

Our focus is on the human being as consumer. Curiosity, reflection and respect guide all our actions.

A click on our team photo leads to our image film.

News

Screenshot taken from video call

Virtual excursion to Loop

Michael John, founder and CEO of Loop, visited our Marketing Insights course. He talked about digital marketing, social media, the metaverse and other exciting topics. Thanks for your great insights.

Screenshot taken at the video call

Marketing Insights - Sandra Schaffer from Öfferl Bio-Bäckerei

Sandra Schaffer, Head of Marketing and Personnel at Öfferl Bio-Bäckerei, joined our Marketing Insights course. She shared the family business' vision and discussed interesting questions with our…

Die Rektorin mit den Gewinnern

Award for Innovative Teaching

On Wednesday Monika Koller and Eva Marckhgott received WU's Award for Innovative Teaching for their course Marketing Insights. Check out the video where they (and other winners) talk about their…

Marketing Insights - Praxisdialog und Videos
Die Vortragsreihe "Marketing Insights - Praxisdialog" und unsere Interviewreihe „Marketing Insights Videos“ bieten Wissen von und im Dialog mit der Praxis.
Im Fokus - mitmachen und nachlesen
Unsere Forschungsreihe "Im Fokus" geht kurz und bündig aktuellen Fragen auf den Grund. Wie denken Sie über Themen? Wie denken andere? Machen Sie mit, finden Sie es heraus und lesen Sie nach.
Testimonials
Sie wollen mehr über unser Institut erfahren? Wir lassen unsere AbsolventInnen für uns sprechen.