Blick in das LC Gebäude

Institut für Marketing-ManagementRSS

“The purpose of the business is to create and keep a customer” (Peter Drucker). Wie aber gewinnt man Kunden und wie kann man sie infolge nachhaltig ans Unternehmen binden? Mit diesen und ähnlichen Fragen beschäftigen wir uns am Institut für Marketing-Management. In Lehre und Forschung suchen wir aktiv den Austausch und die Zusammenarbeit mit der unternehmerischen Praxis. Unser Ziel ist es neues Marketingwissen auf höchstem Niveau zu schaffen und im Hörsaal gewinnend zu vermitteln.

Forschung zum Anschauen

Eichinger, Isabel, Schreier, Martin, and van Osselaer, Stijn M.J. (2022). Connecting to place, people, and past: How products make us feel grounded. Journal of Marketing, 86 (4), 1-16.

News

Co-Founder and Head of Growth at XUND

XUND=Gesund: XUND’s Co-Founder on Challenges of Viennese Healthcare Scale-up

On May 19, 2023, the 5662 Personal Selling and Sales Management in the Global Context class, led by Dr. Zoran Latinovic, had the pleasure of having on-campus Mr. Lukas Seper, Co-Founder and Head of…

Eva Ascarza

Research Talk by Eva Ascarza, Harvard Business School (US)

For some time now, we had been eagerly awaiting a research talk from Eva Ascarza, the Jakurski Family Associate Professor of Business Administration from the Harvard Business School, who finally…

Enzinger

Praxisfall B2B-Marketing – die Fallstudie „Wienerberger“ mit Mag. Barbara Enzinger

Schon in bewährter Weise konnten wir als Praxisreferentin in der LV Kurs 4 „Marketing Across Industries“ Frau Mag. Barbara Enzinger begrüßen, die uns spannende Einblicke in Herausforderungen im…

Foto von der Lehrveranstaltung

Henkel · Excellence is our Passion

Am Montag, 24. April 2023 fanden die Abschlusspräsentationen des BA-Kurses „Product Management I – Marketing Planning“ statt. Kerninhalte dieses Kurses bilden die Markt-, Kunden- und…

Eric Schwartz

Research Talk by Eric Schwartz, University of Michigan (US)

As our latest guest for our Research Seminar Series we welcomed Eric Schwartz from the University of Michigan. He shared his recent work on A-B testing in online advertising experiments. To test user…

Kelly D. Martin

Research Talk by Kelly D. Martin, Colorado State University (US)

We were honored to welcome Dr. Kelly D. Martin from Colorado State University as our second guest in the Research Seminars Series. Her presentation shed light on the role of customer data privacy as a…