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Institut für Marketing-ManagementRSS

“The purpose of the busi­ness is to create and keep a cust­omer” (Peter Drucker). Wie aber gewinnt man Kunden und wie kann man sie infolge nach­haltig ans Unter­nehmen binden? Mit diesen und ähnli­chen Fragen beschäf­tigen wir uns am Institut für Marke­tin­g-­Ma­nage­ment. In Lehre und Forschung legen wir großen Wert auf die Balance zwischen wissen­schaft­li­cher Strin­genz und prak­ti­scher Rele­vanz und suchen aktiv den Austausch und die Zusam­men­ar­beit mit der unter­neh­me­ri­schen Praxis. Unser Ziel ist es neues Marke­ting­wissen auf höchstem Niveau zu schaffen und im Hörsaal gewin­nend zu vermit­teln.

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News

Einstieg SBWL Marketing im Sommersemester 2018

Inter­es­siert an der SBWL Marke­ting? Der Einstiegs­test für das SS 2018 findet am 12. Februar 2018 um 18.30 Uhr im Audimax statt. Bitte beachten Sie, dass Sie sich dafür von 29.1 - 11.2.2018 via LPIS...

Weihnachts-und Neujahrsgruß

Wir wüns­chen frohe und erhol­same Weih­nachts­tage und einen guten Start ins neue Jahr!

Research Talk by Cait Lamberton, University of Pittsburgh (US)

"Stranger Danger: When and Why Consumer Dyads Behave Less Ethi­cally than Indi­vi­duals" was a little gem in this semester’s Rese­arch Seminar Series. Cait Lamberton offered us insights from her recent...

Research Talk by Andrew Stephen, University of Oxford (GB)

Andrew Stephen from the Univer­sity of Oxford held a talk on the conse­quences of consumer use of social media. Being one of the leading marke­ting acade­mics in digital media chan­nels, Andrew provided an...

Guest Speakers from Austrian Airlines (MSc Marketing): On Viennese Waltz and Marketing

What does Vien­nese Waltz has to do with Marke­ting? A lot, it appears, when it comes to Austrian Airlines. Think of your last boar­ding expe­ri­ence on an Austrian Airlines flight. Even if you are still...

Research Talk by Marco Bertini, ESADE, Barcelona (ES)

Marco Bertini from ESADE in Barce­lona held a talk on consumer reac­tance to condi­tional discounts as part of our Depart­ment’s Rese­arch Seminar Series. The presented rese­arch suggests that discounts...