Blick in das LC Gebäude

Institut für Marketing-ManagementRSS

“The purpose of the business is to create and keep a customer” (Peter Drucker). Wie aber gewinnt man Kunden und wie kann man sie infolge nachhaltig ans Unternehmen binden? Mit diesen und ähnlichen Fragen beschäftigen wir uns am Institut für Marketing-Management. In Lehre und Forschung suchen wir aktiv den Austausch und die Zusammenarbeit mit der unternehmerischen Praxis. Unser Ziel ist es neues Marketingwissen auf höchstem Niveau zu schaffen und im Hörsaal gewinnend zu vermitteln.

Forschung zum Anschauen

Eichinger, Isabel, Schreier, Martin, and van Osselaer, Stijn M.J. (2022). Connecting to Place, People, and Past: How Products Make Us Feel Grounded. Journal of Marketing, 86 (4), 1-16.

News

Günter Hitsch, University of Chicago (US)

Research Talk by Günter Hitsch, University of Chicago (US)

We had the opportunity to welcome Prof. Günther Hitsch, the Kilts Family Professor of Marketing at the University of Chicago Booth School of Business as another visiting scholar in our Research…

Lan Luo, University of Southern California (US)

Research Talk by Lan Luo, University of Southern California (US)

As our latest guest in our Research Seminar Series, we welcomed Lan Luo from the Marshall School of Business, University of Southern California (US). She shared her recent work on the role of profile…

Jonathan Hörnig, Leiter Marketing & Mediathek des Tanzquartier Wien (TQW)

Kurs IV: TQW - Kunst & Marketing muss kein Widerspruch sein!

Im Vertiefungskurs IV der Speziellen Markting „Marketing Across Industries“ durften wir Jonathan Hörnig, Leiter Marketing & Mediathek des Tanzquartier Wien (TQW) am WU-Campus begrüßen. Im Rahmen…

Pia van Saanen

Kurs I: Dare to make an impact

Auch in diesem Semester war die Projektkooperation mit Henkel ein Highlight im Einstiegskurs der Speziellen Marketing „Product Management I: Marketing Planning“. Unsere Studierenden führten –…

Anne Klesse, Erasmus University Rotterdam (NL)

Research Talk by Anne Klesse, Erasmus University Rotterdam (NL)

As part of our Research Seminar series, we had the pleasure of welcoming Dr. Anne Klesse from the Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus University Rotterdam. As part of her work on the impact…

Personal Selling and Sales Management in the Global Context class

Korn Ferry’s Senior Client Partner on the Challenges in Recruitment and Selection of Salespeople

On November 10, 2022, the 1931 Personal Selling and Sales Management in the Global Context class, led by Dr. Zoran Latinovic, had the pleasure of having on-campus Mr. Andreas Perklitsch, Senior Client…