Blick in das LC Gebäude

Institut für Marketing-ManagementRSS

“The purpose of the business is to create and keep a customer” (Peter Drucker). Wie aber gewinnt man Kunden und wie kann man sie infolge nachhaltig ans Unternehmen binden? Mit diesen und ähnlichen Fragen beschäftigen wir uns am Institut für Marketing-Management. In Lehre und Forschung suchen wir aktiv den Austausch und die Zusammenarbeit mit der unternehmerischen Praxis. Unser Ziel ist es neues Marketingwissen auf höchstem Niveau zu schaffen und im Hörsaal gewinnend zu vermitteln.

Forschung zum Anschauen

Simpson, Bonnie, Schreier, Martin, Bitterl, Rosalia, White, Katherine. 2021. Making the world a better place: How crowdfunding increases consumer demand for social-good products. Journal of Marketing Research, 58 (April), 363-376, 2021 (link)

News

Groundedness

Consumers’ Need for Groundedness In A Digital World: Top-Publication at the Journal of Marketing

From craft beer to farmers markets and artisan bread, many current marketplace trends suggest that consumers are seeking to go back to the local, personal and traditional. In their forthcoming…

Sales

Sharing Sales Insights and Experiences with Experts from Harvard, MIT, and Dell Technologies

Selling is a central aspect of marketing and learning selling skills can be useful for everyone. In the elective course “Personal Selling and Sales Management”, our students gain valuable guidance…

Project Kick-Off With Journi

Photo Printing in the Digital Age: Project Kick-Off With Journi

For the second time, students in the courses Marketing in a Digital World and Digital Marketing and Social Media work on a practical project in collaboration with journi. Journi is an Austrian company…

erste Folie der ppt "Vorstellung der SBWL Marketing"

Haben Sie Interesse an der SBWL Marketing?

Hier finden Sie die Slides der Vorstellung kommentiert mit allen relevanten Informationen zum Einstieg (u.a. Anmeldung, Antrittsvoraussetzungen, Prüfungsstoff) unter nachstehendem link zum Download.

Zeichnung InnoDAy #AlpineTech

MSc Marketing students among the winners of the InnoDays 2021

Students in the New Products Development class participated in the Virtual InnoDays Spring 2021 Challenge. In 48 hours 270+ participants together with company-partners from Tyrol worked on improving…

Portrait Barbara Enzinger

TRENDS im B2B-Marketing – Fallbeispiel Wienerberger

Barbara Enzinger, Head of Marketing and Communications, Wienerberger AG war in diesem Semester virtuell zu Gast im BA-Kurs IV „Marketing Across Industries“. Frau Enzinger gab einen interessanten…