Blick in das LC Gebäude

Institute for Marketing ManagementRSS

"The purpose of the business is to create and keep a customer" (Peter Drucker). Yet how does one win and retain customers? We at the Institute of Marketing Management enthusiastically confront these and other similar questions every day. In both our research and teaching, we seek to achieve an optimal balance between academic rigor and relevance and proactively pursue exchange and collaboration with the foremost marketing experts and practitioners.

Our goal is to generate cuttinge-edge marketing knowledge of the highest standards and convey it in the lecture hall in an engaging manner.

Research in Pictures

Eichinger, Isabel, Schreier, Martin, and van Osselaer, Stijn M.J. (2022). Connecting to Place, People, and Past: How Products Make Us Feel Grounded. Journal of Marketing, 86 (4), 1-16.

News

Screenshot Powerpoint

Are you interested in our marketing specialization? (SBWL)

Here you can find the SBWL Marketing presentation slides with all the relevant information to help get you started on your path (including information on registration, entry requirements, and exam…

bowl

„Learning by Consulting“ (Kurs V in der Speziellen Marketing des Bachelorprogramms): Thema Produktreparatur

Im Rahmen der Lehrveranstaltung „Learning by Consulting“ (Kurs V in der Speziellen Marketing des Bachelorprogramms) haben sich 14 Studierende während des Sommersemester 2022 intensiv mit dem Thema…

Picture Jura Liaukonyte

Research Talk by Jura Liaukonyte, Cornell University (US)

For our last Research Seminar Lecture of this semester, we had the pleasure of welcoming Prof. Jura Liaukonyte from Cornell University. She presented her work about patterns in brick-and-mortar and…

Picture Green Marketing Award

Green Marketing Award 2022 – Gala mit Keynote von Frau BM Gewessler

Der Green Marketing Award – eine Initiative von ÖBB Werbung, Horizont und GroupM – holte Mitte Juni in den ÖBB-Werkstätten in Wien Simmering erstmals österreichische Projekte und Kampagnen vor den…

RaisingHands

Raising Hands – Eine Kooperation mit großem Impact

Die in den letzten 3 Jahren entstandene Skulptur von Julia Bugram wurde vor kurzem am Stephansplatz enthüllt. Das partizipative Kunstprojekt bestehend aus einer Million 1-Cent-Münzen in Form von…

Picture with Students at Kunsthalle

Die WU zu Gast in der Kulturinstitution Kunsthalle Wien – Abschluss des Projektkurses unserer Speziellen im Marketing

Im Rahmen der Lehrveranstaltung „Learning by Consulting“ haben sich dieses Sommersemester 15 Studierende der Speziellen Marketing intensiv mit der Wahrnehmung des Außenauftritts der Kunsthalle Wien…