Vorlesen

Department für MarketingRSS

Herz­lich Will­kommen!

Das Depart­ment für Marke­ting mit seinen sechs Insti­tuten versteht sich als Kompe­tenz­zen­trum für Lehre und Forschung in den Berei­chen (inter­na­tio­nales) Marke­ting Manage­ment, Konsu­men­tIn­nen­for­schung, Service Marke­ting, Handel, Inter­ak­tives Marke­ting und Soziale Medien. Inten­sive Koope­ra­tionen mit Unter­nehmen und Marke­tin­g-­Com­mu­nities kenn­zeichnen dabei die Arbeits­weise des Depart­ments.

Die Mitar­beiter/innen der Insti­tute finden Sie auf den einzelnen Insti­tuts­web­sites.

Insti­tute des Depart­ments

Das Depart­ment für Marke­ting besteht aus sechs Insti­tuten mit hoher fach­li­cher Zusam­men­ge­hö­rig­keit. Diese Konzen­tra­tion von Ressourcen in Forschung und Lehre ist eine ausge­prägte Stärke und im insti­tu­tio­nellen und inter­na­tio­nalen Vergleich profil­bil­dend für die WU.

Handel & Marke­ting

o. Univ.Prof. Dr. Peter Schnedlitzwww.wu.ac.at/retail/

Inter­ac­tive Marke­ting & Social Media

Univ. Prof. Dr. Nadia Abou Naboutwww.wu.ac.at/imsm/

Inter­na­tio­nales Marke­ting Manage­ment

o.Univ.Prof. Dr. (mult.) Bodo B. Schlegelmilchwww.wu.ac.at/en/imm

Marke­ting & Consumer Rese­arch

Univ. Prof. DDr. Bernadette Kamleitnerwww.wu.ac.at/mcore

Marke­tin­g-­Ma­nage­ment

Univ. Prof. Dr. Martin Schreierwww.wu.ac.at/mm

Service Marke­ting & Tourismus

Univ. Prof. Dr. Thomas Reuttererwww.wu.ac.at/sm

Aktuelles RSS

Research Talk by Christopher Hsee (University of Chicago)

Research Talk by Christopher Hsee (University of Chicago)

Chris Hsee opened this semester’s Rese­arch Seminar Series on the topic of “Curio­sity, and Its Impli­ca­tions for Psycho­logy, Econo­mics, and Marke­ting”. Curio­sity is a funda­mental human desire, yet...

Research Talk by Michael Trusov (University of Maryland)

Research Talk by Michael Trusov (University of Maryland)

Many thanks to Michael Trusov (Robert H. Smith School of Busi­ness, Univer­sity of Mary­land) for sharing his latest rese­arch on the ques­tion of what predicts a firm’s visi­bi­lity on search engine results...

Research Talk by Priya Raghubir (NYU Stern)

Research Talk by Priya Raghubir (NYU Stern)

Priya Raghubir (New York Univer­sity Stern, US) is a leading scholar in consumer rese­arch, in parti­cular in the fields of psycho­lo­gical aspects of money, risk percep­tions and visual infor­ma­tion...

Mitar­beiter/innen

Depart­ment­lei­tung

Admi­nis­tra­tion

Wissen­schaft­liche Mitar­beiter/innen

organisatorisch direkt am Department für Marketing zugeordnet