Vorlesen

Department für MarketingRSS

Das Depart­ment für Marke­ting mit seinen sechs Insti­tuten versteht sich als Kompe­tenz­zen­trum für Lehre und Forschung in den Berei­chen (inter­na­tio­nales) Marke­ting Manage­ment, Konsu­men­tIn­nen­for­schung, Service Marke­ting, Handel, Inter­ak­tives Marke­ting und Soziale Medien. Inten­sive Koope­ra­tionen mit Unter­nehmen und Marke­tin­g-­Com­mu­nities kenn­zeichnen dabei die Arbeits­weise des Depart­ments.

Die Mitar­beiter/innen der Insti­tute finden Sie auf den einzelnen Insti­tuts­web­sites.

Insti­tute des Depart­ments

Das Depart­ment für Marke­ting besteht aus sechs Insti­tuten mit hoher fach­li­cher Zusam­men­ge­hö­rig­keit. Diese Konzen­tra­tion von Ressourcen in Forschung und Lehre ist eine ausge­prägte Stärke und im insti­tu­tio­nellen und inter­na­tio­nalen Vergleich profil­bil­dend für die WU.

Handel & Marke­ting

o. Univ.Prof. Dr. Peter Schnedlitzwww.wu.ac.at/retail/

Inter­ac­tive Marke­ting & Social Media

Univ. Prof. Dr. Nadia Abou Naboutwww.wu.ac.at/imsm/

Inter­na­tio­nales Marke­ting Manage­ment

o.Univ.Prof. Dr. (mult.) Bodo B. Schlegelmilchwww.wu.ac.at/en/imm

Marke­ting & Consumer Rese­arch

Univ. Prof. DDr. Bernadette Kamleitnerwww.wu.ac.at/mcore

Marke­tin­g-­Ma­nage­ment

Univ. Prof. Dr. Martin Schreierwww.wu.ac.at/mm

Service Marke­ting & Tourismus

Univ. Prof. Dr. Thomas Reuttererwww.wu.ac.at/sm

Aktuelles

Research Talk by Martijn de Jong, Erasmus University Rotterdam (NL)

Martijn de Jong from Erasmus Univer­sity Rotterdam presented his rese­arch on sensi­tive consumer beha­vior in our Rese­arch Seminar Series on November 8, 2018. Marke­ting mana­gers, policy makers, and...

Research Talk Koert van Ittersum; University of Groningen (NL)

Koert van Ittersum presented his rese­arch on in-s­tore shop­ping dyna­mics in the depart­ment’s Rese­arch Seminar Series. Koert is professor of marke­ting and consumer well-being at the Univer­sity of...

Research Talk by Jennifer J. Argo, University of Alberta (CAN)

Jennifer J. Argo, the Carthy Professor in Marke­ting at the Univer­sity of Alberta (Canada), presented in our Rese­arch Seminar Series her recently published work entitled “Stan­dards of Beauty: the...

Mitar­beiter/innen

Depart­ment­lei­tung

Admi­nis­tra­tion

Wissen­schaft­liche Mitar­beiter/innen

organisatorisch direkt am Department für Marketing zugeordnet
Research Seminar Series
Scholars from the world's top universities present their latest research and discuss the current trends and developments in marketing research.
Awards
The Faculty has a strong research output, which is underlined by a number of both internal and external research awards.
ART goes Marketing
The Department of Marketing uses its unique venue, designed by Hitoshi Abe, to host exhibitions of local artist.