Vorlesen

Department für MarketingRSS

“Marketing is the distinguishing, unique function of the business” (Peter Drucker).

Das Department für Marketing versteht sich als Marketing-Kompetenzzentrum in Sachen Lehre, Forschung und Praxis. Es besteht aus sechs Instituten mit hoher fachlicher Zusammengehörigkeit, die das ganze Spektrum der Marketingforschung abdecken – von Konsumentenforschung, Marketing Strategie bis zu Big Data orientierter, quantitativer Marketingforschung. Diese Bandbreite der Marketingexpertise und Konzentration von komplementären Ressourcen in einem Department ist ein zentraler Vorteil, der maßgeblich zu der einzigartigen institutionellen und internationalen Profilbildung der WU beiträgt.

In der Forschung ist unser Ziel neues und praktisch relevantes Marketingwissen auf höchstem Niveau zu schaffen. In der Lehre erlernen Studierende das Marketinghandwerk und werden so zum konstruktiven Problemlöser. Im Rahmen von insgesamt fünf Spezialisierungen im Bachelorstudium und einem englischsprachigen Master of Science in Marketing, beginnen pro Jahr über 500 Studierende eine Marketingausbildung am Department und werden erfolgreich für nationale und internationale Karrierepfade vorbereitet. In Lehre und Forschung sucht das Department aktiv den Austausch und die Zusammenarbeit mit der unternehmerischen Praxis.

MSc Marketing – number 10 worldwide!

Our Master’s in Marketing was awarded an excellent 10th place in the international QS Masters in Marketing Ranking!

The prestigious QS Business Ranking analyzed 76 marketing master’s programs worldwide, and our MSc Marketing was included for the first time this year. Key metrics of the ranking are program quality, graduates’ employability, thought leadership, and diversity of the faculty student body. We hope you are as happy as we are about this success!

Further information can be found here:

https://www.topuniversities.com/university-rankings/business-masters-rankings/marketing/2020

https://youtu.be/w9dx6On5euM

Forschung zum Anschauen

Research Seminar Series

News

Research Talk by Prof. Aurélie Lemmens, Rotterdam School of Management (NL)

Prof. Lemmens from Rotterdam School of Management (NL) recently introduced her work on managing churn to optimize profit in our Research Seminar Series. Proactive retention programs are dependent on…

Research Talk by Kusum Ailawadi, University Tuck at Dartmouth (US)

In the latest talk of our Research Seminar Series Prof. Kusum Ailawadi from University Tuck at Dartmouth (US) presented her and her co-workers’ research on private label supply by national brand…

Research Talk by Peeter Verlegh, Vrije Universiteit Amsterdam (NL)

Last week, Peeter Verlegh, Professor of Marketing at Vrije Universiteit Amsterdam, gave a talk in the frame of the Research Seminar Series at the Department of Marketing. He presented his ongoing…

Research Seminar Series
Scholars from the world's top universities present their latest research and discuss the current trends and developments in marketing research.
Praxiskooperationen
Unsere Expertise basiert auf unseren international anerkannten Forschungsaktivitäten zu aktuellen Marketingthemen und unserer jahrelangen Projekterfahrung mit zahlreichen internationalen und nationalen Großkonzernen, Unternehmen des Mittelstandes und StartUps unterschiedlichster Branchen im Profit- und Nonprofit-Sektor.
ART goes Marketing
The Department of Marketing uses its unique venue, designed by Hitoshi Abe, to host exhibitions of local artist.