Institut für Digital Marketing & Behavioral Insights

Institut für Digital Marketing & Behavioral InsightsRSS

Unser Mission Statement

Der digitale Fortschritt sorgt für einen stetigen Wandel in der Art und Weise, wie Verbraucher miteinander und mit Unternehmen interagieren.

Als Forschungsinstitut beschäftigen wir uns mit Forschungsfragen an der Schnittstelle zwischen Technologietrends und Konsumentenverhalten und setzen dabei eine Vielzahl unterschiedlicher Forschungsmethoden ein. Konkret untersuchen wir die Auswirkungen digitaler Trends auf Kaufentscheidungen, Verhalten in den sozialen Medien und moralisches Verhalten in der digitalen Sphäre.

In Lehre und Forschung suchen wir aktiv den Austausch und die Zusammenarbeit mit der Marketingpraxis. Unser Ziel ist es, neues Marketingwissen auf höchstem Niveau zu schaffen und im Hörsaal gewinnend zu vermitteln.

Unsere Forschung

Poster_Brand_Selfies

Hartmann, J., Heitmann, M., Schamp, C. und Netzer, O. (2021). The power of brand selfies in consumer-generated brand images. Journal of Marketing Research. 58 (6),1159-1177. https://doi.org/10.1177/00222437211037258

News

Daniel Winkler

Daniel Winkler gives a talk at our Marketing Research Colloquium

Last week at our Marketing Research Colloquium, Daniel Winkler, a PhD student at the Institute for Retailing & Data Science (RDS), presented his current research project on platform power and cancel…

Deborah Small

Research Talk by Deborah Small, Yale School of Management (US)

We had the pleasure of welcoming Professor Deborah Small from Yale School of Management as part of our Research Seminar Series. Deborah Small is a prolific researcher with very interesting articles in…

WU AWARD - The Power of Brand Selfies

WU Award für Dr. Christina Schamp!

Wir gratulieren unserer Institutsvorständin, Christina Schamp, zum Erhalt des WU Awards für ihre Publikation „The Power of Brand Selfies“ in einem Star Journal. In ihrem Artikel geht sie auf die…

Uğurcan Dündar

Uğurcan Dündar gives a talk in our Marketing Research Colloquium

Uğurcan Dündar is a Research and Teaching Associate at the Institute for Interactive Marketing & Social Media (IMSM). He presented his project, which focusses on budget allocations of online…

Günther Hitsch

Research Talk by Günther Hitsch, University of Chicago Booth School of Business (US)

We had the opportunity to welcome Prof. Günther Hitsch, the Kilts Family Professor of Marketing at the University of Chicago Booth School of Business as another visiting scholar in our Research…