Institut für Digital Marketing & Behavioral Insights

Institut für Digital Marketing & Behavioral InsightsRSS

Unser Mission Statement

Der digitale Fortschritt sorgt für einen stetigen Wandel in der Art und Weise, wie Verbraucher miteinander und mit Unternehmen interagieren.

Als Forschungsinstitut beschäftigen wir uns mit Forschungsfragen an der Schnittstelle zwischen Technologietrends und Konsumentenverhalten und setzen dabei eine Vielzahl unterschiedlicher Forschungsmethoden ein. Konkret untersuchen wir die Auswirkungen digitaler Trends auf Kaufentscheidungen, Verhalten in den sozialen Medien und moralisches Verhalten in der digitalen Sphäre.

In Lehre und Forschung suchen wir aktiv den Austausch und die Zusammenarbeit mit der Marketingpraxis. Unser Ziel ist es, neues Marketingwissen auf höchstem Niveau zu schaffen und im Hörsaal gewinnend zu vermitteln.

Unsere Forschung

Poster_Brand_Selfies

Hartmann, J., Heitmann, M., Schamp, C. und Netzer, O. (2021). The power of brand selfies in consumer-generated brand images. Journal of Marketing Research. 58 (6),1159-1177. https://doi.org/10.1177/00222437211037258

News

Denzel Abschlusspräsentation

Wenn Mobilität – dann DENZEL

15 Studierende unserer SBWL Marketing haben für Österreichs führenden Autohändler DENZEL drei spannende Themen ein Semester lang bearbeitet und waren schon gespannt auf das Feedback zu Ihren Ideen und…

Eva Ascarza

Research Talk by Eva Ascarza (US)

For some time now, we had been eagerly awaiting a research talk from Eva Ascarza, the Jakurski Family Associate Professor of Business Administration from the Harvard Business School, who finally…

Eric Schwartz

Research Talk by Eric Schwartz (US)

As our latest guest for our Research Seminar Series we welcomed Eric Schwartz from the University of Michigan. He shared his recent work on A-B testing in online advertising experiments. To test user…

Dr. Kelly Martin

Research Talk by Kelly D. Martin (US)

We were honored to welcome Dr. Kelly D. Martin from Colorado State University (US) as our third guest in the Research Seminars Series. Her presentation shed light on the role of customer data privacy…

Vanessa Patrick-Ralhan

Research Talk by Vanessa Patrick-Ralhan (US)

Dr. Vanessa Patrick-Ralhan from University of Houston (US) presented her work on Inclusive Design Transformation in our Marketing Research Seminar. Inclusive product design is an approach to product…