Institut für Digital Marketing & Behavioral Insights

News ArchivRSS

Anne Klesse

Research Talk by Anne Kathrin Klesse, Erasmus University Rotterdam (NL)

As part of our Research Seminar series, we had the pleasure of welcoming Dr. Anne Klesse from the Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus University Rotterdam. As part of her work on the impact…

Dr. Pascal Güntürkün

Pascal Güntürkün gives a talk in our Marketing Colloquium Series

Pascal Güntürkün, our newly tenured professor, was the second guest in the Research Colloquium. He presented his and his co-authors work on how providing blood donors with feedback and personalized…

Ayelet Isreali

Research Talk by Ayelet Israeli, Harvard University (US)

Prof. Ayelet Israeli from Harvard University (US) was our second guest in the Research Seminar Series this semester. She presented her work on “BEAT Unintended Bias in Personalized Policies”. …

Gilian Ponte

Gilian Ponte gives a talk in our Marketing Colloquium Series

Last week at our Research Seminar Series, Gillian Ponte, a visiting PhD student from the University of Groningen, presented his research on marketing analytics and consumer perceptions of privacy. …

Michael Haelein

Research Talk by Michael Haenlein, ESCP Business School (FR)

For our first Research Seminar talk of this semester, we had the pleasure of welcoming Prof. Michael Haenlein from ESCP Business School. He presented his work on “The Merchants of Meta:…

Wissenschaftspreis des Innovative Retail Laboratory 2022

Wissenschaftspreis des Innovative Retail Laboratory 2022 ging an Dr. Melanie Clegg!

Unsere PostDoc Mitarbeiterin Dr. Melanie Clegg erhielt für ihre Dissertation den Wissenschaftspreis des Innovative Retail Laboratory 2022. Das Innovative Retail Laboratory (IRL) ist Teil des Deutschen…

WU Starpublication

Dürfen wir Ihnen SiEBERT vorstellen – ein Sprachmodell für Sentimentanalysen

Sentiments sind grundlegend für die menschliche Kommunikation. Der Umgang mit Sentimentanalysen ist für ForscherInnen jedoch kein Leichtes, eine exakte und akkurate Erfassung der Sentiments aus den…

AMA-DOGSIG

Self(ie) Disclosure: How Selfies Shape Brand Interactions: Neuer Blogbeitrag zu unserer Publikation

Soziale Medien, Smartphones und Selfies. Das Triple S, das die Welt der Werbetreibenden im Sturm erobert hat. Rund 65 Millionen Bilder, die täglich im Netz kursieren, sind markenbezogen. Wie die Brand…

WU Star Publication

Neueste JRM Publikation: Der ultimative CRM-Guide

Bekannte oder unbekannte NPO, passt der gemeinnützige Zweck zum Produkt/Unternehmen oder wirkt eine Kooperation/Kampagne unglaubwürdig? Welche Marketing-Maßnahmen wirken sich tatsächlich auf die…

WU Star Publication

Über automatische Textklassifizierungsmodelle

Das soziale Netz wächst nahezu ins Unermessliche, so auch die Masse an unstrukturierten Textdaten. Um jene Daten für Forschungszwecke interpretieren zu können, bedarf es einer Strukturierung, die…