Institut für Nachhaltigkeitsmanagement
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Abschlussarbeiten

Betreuung von Bache­lor- und Master­ar­beiten

Das Institut für Nach­hal­tig­keits­ma­nage­ment bietet die Betreuung von Bache­lor- und Master­ar­beiten nur für Absol­ven­tInnen seiner Lehr­ver­an­stal­tungen an.

Die Betreuung der Bache­l­or­ar­beiten erfolgt in Peer-Groups zu einem vorge­geben Rahmen­thema. Dies bietet neben einer inten­siven Betreuung den Vorteil, dass Studie­rende sich unter­ein­ander austau­schen und vonein­ander lernen können. Infor­ma­tionen zum Ablauf erhalten Sie in unseren ZuWi II Lehr­ver­an­stal­tungen. Die Themen der vergan­genen Bache­l­or­gruppen finden Sie hier.

Wenn Sie Fragen zur Betreuung von Abschluss­ar­beiten haben, können Sie sich gerne an Florian Findler, unseren Ansprech­partner für die Lehre,wenden.

Betreuung von Disser­ta­tionen

Derzeit werden nur PhD Arbeiten betreut, die in engem Zusam­men­hang mit unseren Forschungs­pro­jekten verfasst werden.

Beispiele abge­schlos­sener Abschluss­ar­beiten
  • Sustaina­bi­lity Impact Reporting

  • Impac­t-ori­ented CSR

  • Sustaina­bi­lity Reports of Multi­na­tional Fashion Compa­nies and Exis­ting Sustaina­bi­lity Issues in the Fashion Industry

  • Compa­ring the Danish the British and the Austrian envi­ron­mental market

  • Evalua­ting sustainable deve­lop­ment – a meta‐analysis

  • Imple­men­ta­tion of an envi­ron­mental manage­ment system in a trade company

  • Envi­ron­mental policy and the EU Eco‐Manage­ment‐Scheme

  • Local Autho­rity EMAS in the United Kingdom

  • Stra­tegic Envi­ron­mental Assess­ment – three Austrian case studies

  • Orga­niza­t­ional deve­lop­ment and corpo­rate social respon­si­bi­lity

  • Envi­ron­mental manage­ment systems in hospi­tals ‐ a case study

  • Consul­ting programs and eco‐labels for sustainable tourism

  • Envi­ron­mental perfor­mance indi­ca­tors

  • Compa­ring the national sustainable deve­lop­ment stra­te­gies of Austria and Swit­z­er­land

  • The Natural Step – analysis and options for an appli­ca­tion in Austria

  • Envi­ron­mental subsi­dies and support programmes

  • Corpo­rate Social Respon­si­bi­lity and child labour in the supply chain – a teaching case

  • Demand for advanced voca­tional trai­nings in corpo­rate social respon­si­bi­lity