Institut für Kommunikationsmanagement und Medien

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Research Talk: "What Are Corporations For? Developing a Theory of the Firm for Communicative Capitalism."

The research talk "What Are Corporations For? Developing a Theory of the Firm for Communicative Capitalism." will be held by Pr. Tim Kuhn on Tuesday, January 18, at 6 p.m.

Teilnahme am EUPRERA Congress

Zwei Mitglieder unseres Instituts, Univ.Prof. Jens Seiffert-Brockmann und Laura Hackl M.A., nahmen Anfang Oktober am 22. EUPRERA Annual Congress teil, wo sie einen Vortrag zum Thema „Between…

New Publication on the Discourse of Customer Service Tweets

Dr. Ursula Lutzky has published the book The Discourse of Customer Service Tweets. Planes, Trains and Automated Text Analysis (Bloomsbury, 2021). The Discourse of Customer Service Tweets studies the…

New Master's program "Business Communication"

In the new Master’s Program in Business Communication (BizComm), students learn how to plan, design, and manage communications and how to use strategic communication to achieve business goals. The…

STANDARD-Artikel über Dr. Andreas Enzmingers Forschungsprojekt zum Thema Hate Speech im Netz

Andreas Enzminger vom Institut für Kommunikationsmanagement und Medien hat im Rahmen des von Jürgen Grimm (Uni Wien) geleiteten Forschungsprojekts "Kommunikationsmuster der Radikalisierung (COMRAD)"…

Neue Publikation zum Thema "Agile Content Management"

Am 18. Juni 2021 ist die jüngste Publikation von Univ.Prof. Dr. Jens Seiffert-Brockmann, "Agile Content Management: Strategic Communication in Corporate Newsrooms", im International Journal of…

Linguistikzirkel - Research Talk mit Timothy Coombs am 5. Mai 2021

Prof. W. Timothy Coombs (PhD) über "Understanding “Bad Choices” in Crisis Communication: A Behavioral Crisis Communication Approach"

New Publication on ‘Sorry’ in Customer Communication

Dr. Ursula Lutzky has published the article "You keep saying you are sorry". Exploring the use of sorry in customer communication on Twitter" in Discourse, Context & Media Volume 39, 2021. It was…

Neue Publikation zum Gamification in der Mitarbeiterkommunikation

In Zeiten eines immer stärker werdenden Informationsüberflusses bietet Gamification nicht nur einen neuen Kanal, sondern insgesamt einen neuen Ansatz des internen Community-Buildings auf…