Institut für Kommunikationsmanagement und Medien

News ArchivRSS

The appreciation test: artificial communication in the light of evolution

A thought leadership essay by Jens Seiffert-Brockmann, published for the International Public Relations Association.

Lange Nacht der Forschung

Mitmachstation - Ausstellungsstand: Kommunikation & Nachhaltigkeit

New publication in paperback

Dr. Ursula Lutzky’s book The Discourse of Customer Service Tweets. Planes, Trains and Automated Text Analysis (Bloomsbury, 2021) has now also been published in paperback and is available here:…

New publication on online discussions of consumer debt

Dr. Ursula Lutzky has published the article "'Sorry to hear you're going through a difficult time': Investigating online discussions of consumer debt" with colleagues from Birmingham City University,…

Dr. Ursula Lutzky erhält Anerkennungspreis von der Dr. Maria Schaumayer Stiftung für ihre Habilitation

Dr. Ursula Lutzky erhält heuer den Anerkennungspreis von der Dr. Maria Schaumayer Stiftung für ihre Habilitation. Wir gratulieren ihr herzlich zur Auszeichnung!

EUPRERA 23rd Annual Congress an der WU und der Uni Wien

Vom 21. bis zum 24. September 2022 fand der EUPRERA 23rd Annual Congress an der WU und der Uni Wien statt, den wir gemeinsam mit der Corporate Communication Research Group der Uni Wien organisieren…

Teilnahme an der AJEMC Konferenz

Zwei Mitglieder unseres Instituts, Univ.Prof. Jens Seiffert-Brockmann und Laura Hackl M.A., nahmen Anfang August an der AJEMC Konferenz in Detroit teil, wo sie einen Vortrag zum Thema „„Unity in…

Ursula Lutzky speaks at Interactional Variation Online (IVO) on approaches to communication in the Covid-19 crisis

On May 20th 11:00 GMT, Associate Professor Ursula Lutzky will speak about the Association for Business Communication for Europe, Africa and the Middle East and deliver a speech on ‘We’re not an…

Jens Seiffert-Brockmann ist Researcher of the Month

Institutsvorstand Univ.Prof. Dr. Jens Seiffert-Brockmann wurde Researcher of the Month nominiert.