Institut für Kommunikationsmanagement und Medien

News ArchivRSS

Alle bisherigen Nachrichten

Teilnahme an der AJEMC Konferenz

Zwei Mitglieder unseres Instituts, Univ.Prof. Jens Seiffert-Brockmann und Laura Hackl M.A., nahmen Anfang August an der AJEMC Konferenz in Detroit teil, wo sie einen Vortrag zum Thema „„Unity in…

Ursula Lutzky speaks at Interactional Variation Online (IVO) on approaches to communication in the Covid-19 crisis

On May 20th 11:00 GMT, Associate Professor Ursula Lutzky will speak about the Association for Business Communication for Europe, Africa and the Middle East and deliver a speech on ‘We’re not an…

Jens Seiffert-Brockmann ist Researcher of the Month

Institutsvorstand Univ.Prof. Dr. Jens Seiffert-Brockmann wurde Researcher of the Month nominiert.

Impressionen aus "Die Macht der (neuen) Medien", WU Matters

Jens Seiffert-Brockmann und Lisa-Marie Idowu, Institut für Kommunikationsmanagement und Medien, WU, in Gespräch über die Macht der (neuen) Medien am 23.03.2022 um 18 Uhr. Diskussion: - Jens…

Die Macht der (neuen) Medien

Andreas Enzminger und Lisa-Marie Idowu, Institut für Kommunikationsmanagement und Medien, WU, in Gespräch über die Macht der (neuen) Medien am 23.03.2022 um 18 Uhr. Weitere Informationen finden Sie…

Research Talk: "What Are Corporations For? Developing a Theory of the Firm for Communicative Capitalism."

The research talk "What Are Corporations For? Developing a Theory of the Firm for Communicative Capitalism." will be held by Pr. Tim Kuhn on Tuesday, January 18, at 6 p.m.

Teilnahme am EUPRERA Congress

Zwei Mitglieder unseres Instituts, Univ.Prof. Jens Seiffert-Brockmann und Laura Hackl M.A., nahmen Anfang Oktober am 22. EUPRERA Annual Congress teil, wo sie einen Vortrag zum Thema „Between…

New Publication on the Discourse of Customer Service Tweets

Dr. Ursula Lutzky has published the book The Discourse of Customer Service Tweets. Planes, Trains and Automated Text Analysis (Bloomsbury, 2021). The Discourse of Customer Service Tweets studies the…

New Master's program "Business Communication"

In the new Master’s Program in Business Communication (BizComm), students learn how to plan, design, and manage communications and how to use strategic communication to achieve business goals. The…