Blick in das LC Gebäude

Institut für Marketing-ManagementRSS

“The purpose of the business is to create and keep a customer” (Peter Drucker). Wie aber gewinnt man Kunden und wie kann man sie infolge nachhaltig ans Unternehmen binden? Mit diesen und ähnlichen Fragen beschäftigen wir uns am Institut für Marketing-Management. In Lehre und Forschung suchen wir aktiv den Austausch und die Zusammenarbeit mit der unternehmerischen Praxis. Unser Ziel ist es neues Marketingwissen auf höchstem Niveau zu schaffen und im Hörsaal gewinnend zu vermitteln.

Forschung zum Anschauen

University knowledge inside: How and when university-industry collaborations make new products more attractive to consumers. Journal of Marketing88 (2), 1-20, 2024 (L. Maier, M. Schreier, C. V. Baccarella, and K.-I. Voigt) (Link)

News

Martin Mende

Research Talk by Martin Mende, Arizona State University (US)

"Marketing Research and Major Challenges of the Future: Technology and Sustainability" In his talk on prosocial ambassador programs, Martin Mende offered a service-focused lens to understand how…

Maura Scott

Research Talk by Maura Scott, Arizona State University (US)

In her talk, “Research Strategies for Impact: The Case of Inclusive Financial Services,” Maura L. Scott discussed how marketing scholarship can create meaningful change beyond academic publications —…

Henkel Österreich

Real-Life Case: Key Insights into Austria’s Haircare Market

Im Wintersemester 2025/2026 erhielten die Studierenden des Bachelorkurses „Product Management I“ die spannende Gelegenheit in Kooperation mit Henkel Österreich, eine detaillierte Analyse des Marktes…

Joseph Goodman

Research Talk by Joseph Goodman, The Ohio State University (US)

At the most recent Research Seminar Series, Professor Joseph Goodman delivered a talk addressing the question: “Do Experiential Purchases Remedy Materialism? Decoupling Purchase Type and Purchase…

Johanniter Österreich

Gemeinsam Gutes tun: Studierende der Speziellen Marketing entwickeln Fundraising-Ideen für die Johanniter Österreich

Im Rahmen des Bachelorkurses „Marketing Across Industries“ hielt Rodrigo Olivares Alba, Brand Manager der Johanniter Österreich im Wintersemester 2025/2026, einen spannenden Gastvortrag zum Thema…

Selin Malkoc

Research Talk by Selin Malkoc, The Ohio State University (US)

Professor Selin Malkoc from The Ohio State University presented research exploring whether Democrats and Republicans are symmetrically polarised in their social interactions, such as dating,…