EnglishSeite drucken

Pfad: VVZ SoSe 2024 > Verzeichnis der LV gegliedert nach Instituten und Abteilungen

Mobilversion

 

Nr. LV-Typ(en) LV-Titel
5092 FS Research Seminar Präsenz-Modus
Anmeldung über LPIS
vom 12.02.2024 15:00 bis 01.03.2024 23:59
Abmeldung über LPIS
vom 12.02.2024 15:00 bis 02.03.2024 23:59

LV-Leiter/in Ass.Prof. Dr. Tobias Polzer, Univ.Prof. Dr. Reinhard Prügl
Planpunkte Doktorat/PhD Research Seminar im Hauptfach I - Management
Research Seminar im Hauptfach I - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Hauptfach II - Management
Research Seminar im Hauptfach II - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Hauptfach III - Management
Research Seminar im Hauptfach III - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Hauptfach IV - Management
Research Seminar im Hauptfach IV - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
"Dissertationsrelevante Theorien und Literatur-Review" im Hauptfach - Management
"Dissertationsrelevante Theorien und Literatur-Review" im Hauptfach - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
"Theorien des Feldes" im Nebenfach - Management
"Theorien des Feldes" im Nebenfach - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
"Theorien des Feldes" im Hauptfach - Management
"Theorien des Feldes" im Hauptfach - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Fächerübergreifendes Research Seminar
Research Seminar - Teilnahme am wissenschaftlichen Diskurs I
Research Seminar - Teilnahme am wissenschaftlichen Diskurs II
Research Seminar im Hauptfach I - Management
Research Seminar im Hauptfach I - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Hauptfach II - Management
Research Seminar im Hauptfach II - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Hauptfach III - Management
Research Seminar im Hauptfach III - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Hauptfach IV - Management
Research Seminar im Hauptfach IV - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Hauptfach V - Management
Research Seminar im Hauptfach V - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Hauptfach VI - Management
Research Seminar im Hauptfach VI - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Research Seminar im Nebenfach - Management
Research Seminar im Nebenfach - Wirtschaftspädagogik und Bildungswissenschaft
Semesterstunden 2
Unterrichtssprache Englisch

Termine
Di, 05.03.2024 15:00-18:00 Uhr TC.5.01 (Lageplan)
Mo, 18.03.2024 15:00-18:00 Uhr TC.5.15 (Lageplan)
Di, 23.04.2024 14:00-17:00 Uhr TC.3.05 (Lageplan)
Di, 30.04.2024 15:00-18:00 Uhr TC.4.01 (Lageplan)
Di, 07.05.2024 15:00-18:00 Uhr D4.0.022 (Lageplan)
Di, 14.05.2024 15:00-18:00 Uhr D4.0.022 (Lageplan)
Di, 28.05.2024 14:30-17:30 Uhr TC.3.21 (Lageplan)
Di, 04.06.2024 15:00-18:00 Uhr EA.6.026 (Lageplan)
Di, 25.06.2024 15:00-18:00 Uhr TC.4.01 (Lageplan)
Termindownload (ical) | Termine abonnieren

Weitere Informationen https://learn.wu.ac.at/vvz/24s/5092

Kontakt:
tobias.polzer@wu.ac.at; reinhard.pruegl@wu.ac.at
Inhalte der LV:

This research seminar is designed around a series of research presentations and PhD workshops by distinguished scholars from our faculty and around the world. It is meant 1) to expose students to diverse management topics, theories, and methodological approaches, 2) to share practical hands-on experience on specific topics and 3) to provide an opportunity to engage in scholarly discourse and networking.

Workshops as more informal discussions held after each research presentation provide students with a more intimate setting to meet with the invited speaker and to provide practical hands-on experience on specific topics such as crafting a CV, navigating the job market, reviewing for an academic journal, identifying a theoretical contribution, and writing a compelling introduction or literature review.

Lernergebnisse (Learning Outcomes):

The seminar is intended to provide a forum for students to interact with and discuss research with their peers and senior scholars. Students will gain first-hand insights into scientific research and to deepen their knowledge of different approaches to theoretical and empirical research. At the end of the seminar, students will be expected to know:

  • Gain a broad understanding of management theories and conducting academic research
  • Enhance knowledge of how to develop a clear and concise line of research, how to identify and articulate a research question, how to select an appropriate research design and methodology, and how to communicate a research project to an academic audience
  • Develop skills in providing thoughtful and constructive feedback
  • Deepen understanding of what it means to be an “academic” and pursue a career in academia
  • Gain tacit knowledge and learn from the experiences of distinguished scholars
Regelung zur Anwesenheit:

Attendance is mandatory for those registered in the course.

Lehr-/Lerndesign:
  • Presentations of current research papers
  • Presentations on specific academic topics
  • Group discussions    
  • Individual reflection
Leistung(en) für eine Beurteilung:
  • Attendance and Participation [25%]
  • Academic Research Workshop [30%]
  • Final Assignment [45%]

 

Attendance and Participation (25%): Attendance is a firm requirement of the course, as it is designed around engaging in scholarly discussions, being exposed to diverse topics and methodologies, and networking with scholars within and outside the Department. Students are expected to come prepared to actively participate in discussions and to make the most out of every opportunity to interact with colleagues and invited speakers.

 

Academic Research Workshop (30%): Active engagement in the workshop – including participating in the discussions and completing the in-class activities.

 

Final Assignment (45%): The purpose of the final assignment is to give students the opportunity to apply what they have learned through the course. The topic and tasks of the assignment will be based on the theme of the Academic Research Workshop. In previous semesters, this has included themes such as crafting a CV, navigating the job market, reviewing for an academic journal, identifying a theoretical contribution, and writing a compelling introduction or literature review.

Zuletzt bearbeitet: 17.01.2024 09:46

© Wirtschaftsuniversität Wien | Kontakt