Vorlesen

News ArchiveRSS

Research Talk by Aradhna Krishna

Aradhna Krishna from the Univer­sity of Michigan (US) presented a collec­tion of her work on “Mental Simu­la­tion and other Mental Imagery” in our Rese­arch Seminar Series. Aradhna is considered one of the...

ÖFFNUNGSZEITEN IN DEN SOMMERFERIEN

Wir wüns­chen allen Studie­renden und Mitar­beiter/innen schöne Sommer­tage und erhol­same Ferien!! :-) Bitte beachten Sie: In der Zeit von 9. Juli bis 28. September 2018 ist unser Insti­tuts­se­kre­ta­riat...

Marketing meets Alumni

Am 24. Mai 2018 lud der MSc Marke­ting Club der Wirt­schafts­uni­ver­sität Wien, unter­stützt vom Service Marke­ting Insti­tute, zum bisher erfolg­reichsten Teil der „Marke­ting meets...“ Event­reihe ein. Nach...

Research Talk by P.K. Kannan

P.K. Kannan from the Univer­sity of Mary­land presented his rese­arch on product line exten­sions as part of our Depart­ment’s Rese­arch Seminar Series. The presented studies used multiple methods to...

Department für Marketing als beste Ausbildungsstätte beim kleinen TOURISSIMUS prämiert

Jähr­lich prämiert die am Institut für Service Marke­ting & Tourismus ansäs­sige Öster­rei­chi­sche Gesell­schaft für Ange­wandte Forschung in der Touris­mus- und Frei­zeit­wirt­schaft (ÖGAF) die besten...

Research Talk by Robert Meyer, University of Pennsylvania (US)

Robert Meyer from the Univer­sity of Penn­syl­vania presented his work in progress on how news gets distorted on social media. The ques­tion of what happens to the fide­lity of news when it is retold...

Research Talk by Barbara Kahn, Univ. of Pennsylvania

Barbara Kahn, Professor of Marke­ting at the Univer­sity of Penn­syl­vania (US), held a talk on “The Shop­ping Revo­lu­tion: How Successful Retailers Win Cust­o­mers in an Era of Endless Disrup­tion” in the...

Research Talk by Zeynep Gürhan Canli, Koc University (TR)

Zeynep Gürhan Canli from Koc Univer­sity in Istanbul held a talk on diffe­ren­tial impacts of god and reli­gion on proso­cial consumer inten­tions as part of our Depart­ment’s Rese­arch Seminar Series. The...

Successful Dissertation Defense by Kathrin Gruber, PhD

Kathrin Gruber, PhD, success­fully defended her disser­ta­tion with the title "Busi­ness and Marke­ting Analy­tics in Data­-­Rich Envi­ron­ments" at the Univer­sity of Econo­mics Vienna (WU Wien), Insti­tute for...

Die DSGVO als Herausforderung für das moderne Marketing

Kaum ein Thema beherrscht derzeit die Diskus­sion zum Thema Privacy Preser­va­tion mehr als das unmit­telbar bevor­ste­hende Inkraft­treten der EU-Da­ten­schut­z-Grund­ver­ord­nung (DSGVO). Uns ist es gelungen,...