Read out

News & EventsRSS

News

Martijn de Jong (Erasmus University Rotterdam) on assessing sensitive consumer behavior using the novel technique ICRT

Martijn de Jong from the Er­asmus Uni­versity Rot­ter­dam (NL) presen­ted his work on assess­ing sens­it­ive con­sumer be­ha­vior us­ing the item count re­sponse tech­nique in our Re­search Sem­inar Ser­ies. In the...

Dr. Michael Platzer, WU Absolvent und CEO von mostly.ai im Interview

Dr. Mi­chael Platzer, WU Mar­ket­ing-­Ab­solvent und CEO von mostly.ai, einem Un­ternehmen, das sich auf die An­onymis­ier­ung von Big Data spezi­al­is­iert hat, gab im WU Blog ein In­ter­view zu tech­nis­chen...

CRM 3.0: The Customer Centric Firm

Prof. Reut­terer hat im Rah­men der Ver­an­stal­tung Daten Forum 2018 eine Key­note zum Thema Cus­tomer Centri­city ge­hal­ten. Im Rah­men seines Vor­trages ging er vor einem in­teressier­ten Fach­pub­likum auf den...

Dr. Meierer and Patrick Bachmann (Univ. Zürich) on Machine Learning in Marketing

Dr. Markus Meierer and Patrick Bach­mann, MA held a talk and offered a course on ma­chine learn­ing ap­plic­a­tions in Mar­ket­ing at the In­sti­tute of Ser­vice Mar­ket­ing and Tour­ism at WU Vi­enna. Spe­cific­ally,...

Koert Van Ittersum (Univ. Groningen) on In-Store Shopping Dynamics

Ko­ert Van It­ter­sum from the Uni­versity of Gronin­gen (NL) presen­ted his work on in-store shop­ping dy­nam­ics in our Re­search Sem­inar Ser­ies. In the course of his present­a­tion, he elab­or­ated on how...