Read out

Institute for Marketing ManagementRSS

The Institute for Marketing Management aims to be an important hub in the generation and dissemination of new marketing knowledge. In both our research and teaching we seek to achieve an optimal balance between academic rigor and relevance and actively pursue exchange and collaboration with marketing experts and practitioners.

Research in Pictures

Self-customized products can boost your performance

Reference: Kaiser, Ulrike, Schreier, Martin, and Chris Janizsewski (2017). The self-expressive customization of a product can improve performance. Journal of Marketing Research, 54 (October): 816-831. (link)

Interesse an der Speziellen Marketing?

Für all jene, die noch auf der Suche nach einer SBWL sind, hier finden sie die Präsentation mit allen relevanten Informationen (u.a. Anmeldung, Antrittsvoraussetzungen, Prüfungsstoff) zum Download. …

Research Talk by Tammo Bijmolt, University Groningen (NL)

In his insightful research talk on June 27 at WU's Marketing Department, Tammo Bijmolt elaborated on one of his recent research projects that examines promotions and demotions of business-to-business…

Familien im mumok

„Kunst ist fraglich, folglich gibt es eine“ (Ernst Caramelle) Am Montag den 24. Juni fand im mumok die Abschlusspräsentation unseres Marketing Consulting Kurses (Kurs V) statt. Unter Anwesenheit der…

„Raising Hands“ - Gemeinsam das fast Unmögliche erreicht

Am 24.6.2019, 18:00 Uhr, war es nach monatelanger intensiver gemeinsamer Arbeit soweit. Unsere Kooperationspartnerin Julia Bugram, Künstlerin und Projektleiterin von „Raising Hands“, erreichte mit 93…

BIPA-Filialsortiment, durch die Konsumentenbrille gesehen

Gesundheit, Haushalt, Ernährung - der Drogeriefachhandel wird zunehmend zum Allrounder und muss Kompetenz in ganz unterschiedlichen Warengruppen entwickeln. Im Auftrag von BIPA widmeten sich…

Sally Bitterl as finalist in EMAC / Sheth Doctoral Dissertation Competition

The EMAC / Sheth Foundation Award recognizes and encourages emerging talents in marketing research. It is known as the most prestigious dissertation award in Marketing in Europe. The three finalists,…